choreografia i koncept
Iza Szostak
opieka artystyczna
Luca Giacomo Schulte, Ornella Balestra
muzyka
Kuba Słomkowski
realizacja techniczna
Łukasz Kędziersk
produkcja
Art Stations Foundation – spektakl powstał w ramach programu rezydencyjnego Solo projekt 2011
Rzeczy się zmieniają (rośnie sałata, wcześniej usychała ziemia). Zmienia się atmosfera, bo zmienia się humor. Constans nie istnieje – cały czas coś rośnie i umiera, więdnie – rozkwita. Zmienia się muzyka, bo zmienia się…. gust. Bez względu na wszystko następują pory roku. Uciekamy od faktu, że musimy się podporządkować, zajęci życiem, ale i tak w rezultacie gadamy o pogodzie. Prymitywna natura jest odnośnikiem, do którego wracamy, wedle którego planujemy… wakacje. Natura to stróż powszechnego ładu. Jakie są przejawy kultury, które wyrosły z „niższych poziomów” natury? Budujemy drogi, schronienie, pielęgnujemy ciało, stawiamy płot. Jak kultura steruje czynnościami biologicznymi i hamuje procesy fizjologiczne? Bardzo pragniemy nowych poziomów realizujących świadome zadania, jak np. samorealizacja. „Masz słuszność, ale trzeba uprawiać swój ogródek”.
Iza Szostak, absolwentka Szkoły Baletowej w Warszawie oraz Codarts/Rotterdam Dance Academy w Holandii. Stypendystka Polskiego Ministerstwa Kultury, Holenderskiego Corrie Hartong Fonds, Programu Alternatywnej Akademii Tańca oraz Solo Project Art Stations Foundation. Odbyła staż w Belgii w zespole Jana Fabre/Troubleyn. Współpracowała m.in. z Michaelem Schumacherem, Amy Raymond, Feliksem Ruckertem, Anną Holter, Guilherme Botelho, Wojtkiem Ziemilskim, Marysią Stokłosą, Edytą Kozak i Kayą Kołodziejczyk. Stworzyła i współtworzyła spektakle, które były wystawiane w Holandii, Niemczech, Portugalii, Chinach i Polsce. Autorka spektakli: “Karmi-go”, “Feedback”, “From culture to nature” i “The glass jar next to the glass jar”. Obecnie stypendystka wspieranego przez Unie Europejską międzynarodowego projektu dla młodych choreografów SPAZIO.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dzedzictwa Narodowego