Art stations fundation - by Grażyna Kulczyk


02.07.2012 - 06.07.2012
Słodownia +2
Jurij Konjar Dynamika dialogu ALTERNATYWNA AKADEMIA TAŃCA 2012

Coaching dla profesjonalistów

Poniedziałek 02.07 - Piątek 06.07

Zgłoszenia

należy przesyłać na adres m.maciejewski@artstationsfoundation5050.com
do 22 czerwca 2012! Proszę dołączyć profesjonalne CV.

Koszt coachingu: 250 zł

 

Dynamika dialogu

Niezależnie od tego, jak bardzo wydaje nam się, że jesteśmy od siebie różni, jest coś, co nas – ludzi – ze sobą łączy: nazwijmy to miejsce placem zabaw, na którym rozpracowujemy wszystkim nam wspólne tematy – przestrzeń, pamięć, nasze potrzeby, cielesne możliwości, odczucia, zagadnienia odbierania impulsów zmysłowych, odbierania impulsów od partnera… Choć sposób w jaki przebiega nasza percepcja i jak opisujemy nasze doświadczenia odróżnia nas od siebie, zgadzamy się co do niepewności w odniesieniu do ciała, zarówno gdy o nim mówimy i gdy z nim obcujemy poprzez dotyk. Do tej komunikacji adaptujemy się każdorazowo w trakcie działania. Wydaje mi się, że aby rozwijać platformę cielesnej komunikacji, musimy jej doświadczyć w jedyny możliwy sposób – na własnej skórze, i poprzez własne odczucia, ich obserwacje i auto definicje stworzyć możliwość dialogu.

W ciągu pięciu dni naszego spotkania, chciałbym zaprosić was do rozmowy ze starym przyjacielem – własnym ciałem w ruchu – ale w zupełnie świeżym ujęciu. Uznajmy ruch za najnaturalniejszy stan naszego ciała. Możemy go ukierunkować, przekształcić, prowadzić, nawet mu zaprzeczyć. Nie możemy go jednak uniknąć. W tej perspektywie ruchu nie muszę już specjalnie „uruchamiać”, muszę jedynie obserwować (i kierunkować?) to, co najnaturalniej z moim ciałem się dzieje. Proponuję spojrzenie wstecz: obserwację różnorodnych procesów, które nazywamy „tańcem” zanim jeszcze przybiorą konkretny kształt, formę. W trakcie pracy będziemy starać się pracować zawsze na trzech poziomach: zmysłowych odczuć, informacji płynących z naszego mózgu oraz tych wynikających z, jak to nazywam, „etyki dialogu”. Na zajęcia zapraszam wszystkich, którzy postrzegają świat poprzez ciągłą zmianę, i którzy pragną stać się na nowo początkującymi.

Jurij Konjar jest słoweńskim tancerzem i choreografem. Studiował taniec m.in. w prestiżowej brukselskiej szkole PARTS i jako tancerz pracował z wieloma choreografami – m.in. z Sidi Larbi Cherkaoui / Les Ballets C de la B, Roberto Olivanem, Mają Delak, Janezem Janša / Exodos Slovenia, Borisem Charmatzem; obecnie praktykuje „Tuning scores” z Lisą Nelson. Autorskie spektakle Jurija to m.in. prace we współpracy z Gabrielle Nankivell („The Right Mistake”, „Documentary”, „Open Space Hotel”), trio „Catharsis for Beginners” z Peterem Jaško i Milanem Herichem (nagroda publiczności za najlepszy spektakl słoweńskiej platformy tańca Gibanica 2005), solo „Ulysses” oraz improwizowane „Wariacje Goldbergowskie”, które mogliśmy oglądać w Browarze w listopadzie 2011 roku. Spektakl był owocem dwuletnich studiów nad kultowymi „Wariacjami Goldbergowskimi” Steve’a Paxtona z 1986 roku, a praca nad przedstawieniem oparta była w dużej części także na pisaniu – tworzeniu słownictwa i języka do opisu procesu powstawania utworu. Efektem tej pracy jest zbiór tekstów „Chapbook” opublikowany przez Contact Quarterly w maju 2011 roku.