Art stations fundation - by Grażyna Kulczyk


26.11.2012 - 30.11.2012
Studio Słodownia +3
Lisa Nelson Coaching: Laboratorium Tuning Scores - kompozycja, komunikacja oraz zmysł wyobraźni

Coaching dla profesjonalistów

Poniedziałek 26.11 - Piątek 30.11

Zgłoszenia należy przesyłać na adresm.maciejewski@artstationsfoundation5050.com
do 16 listopada 2012! Proszę dołączyć profesjonalne CV.

Koszt coachingu: 250 zł

Otwarty pokaz pracy

Piątek 30.11 / 19:00 / Studio Słodownia +3 / wstęp wolny

Laboratorium Tuning Scores - kompozycja, komunikacja oraz zmysł wyobraźni

Tuning Scores to performatywny research, którego głównym punktem zainteresowania jest badanie fizycznych podstaw wyobraźni. Pytania jakie pojawiają się w procesie krążą wokół zagadnień : co tak naprawdę postrzegamy, gdy patrzymy na taniec? Oraz: co postrzegamy, gdy sami tańczymy? Poprzez świadome sterowanie zmysłami w czasie poruszania się, a także podczas oglądania tańca, zaczynamy identyfikować biologiczne, kulturowe oraz idiosynkratyczne (swoje własne, wrodzone) schematy, według których zmysły konstruują nasze doświadczenia. Schematy te mówią nam o tym jak i co postrzegamy w trakcie jakiejkolwiek aktywności, wpływają na nasz odbiór ruchu oraz na to, jak budujemy jego znaczenia, zwłaszcza podczas interakcji między tym, co w nas i tym, co poza nami.

Koncentrując się na zmyśle wzroku, dotyku i słuchu, Tuning Scores prowokują spontaniczne kompozycje eksponujące decyzje /opinie naszego ciała i inicjujące jego ”dialog w działaniu” – dialog z przestrzenią, czasem, ruchem i marzeniem, by skomponować własne doświadczenie. Eksploracje przekraczają granice dyscyplin oraz dostarczają nam narzędzi i ram dla komunikacji i współpracy pomiędzy wszystkimi uczestnikami sesji. Jednocześnie oferują nam także szansę wnikliwego spojrzenia na zagadnienie zarówno wykonywania tańca, jak i procesu jego tworzenia.

Lisa Nelson – amerykańska performerka, improwizatorka i twórca tańca – bada rolę zmysłów w procesie wykonywania tańca oraz podczas jego obserwacji/percepcji od blisko 40 lat. Zaczynając od analizy tańca l. 70 I 80. XXw. , także w kontekście sztuki video, opracowała metodę spontanicznej kompozycji i formę jej przedstawiania, którą nazwała „tuning scores”. Lisa Nelson jeździ po świecie występując, ucząc i tworząc spektakle, pielęgnując także wieloletnie współprace z innymi artystami wśród których najważniejsze to praca z legendarnym Stevem Paxtonem, Danielem Lepkoffem czy artystką video Cathy Weis.

W 1987 roku Lisa otrzymała prestiżową nowojorską Bessie Award, a w 2002 roku Alpert Award in the Arts. Od ponad 30 lat jest współredaktorem prestiżowego magazynu Contact Quarterly. Mieszka w Vermont, USA.