Art stations fundation - by Grażyna Kulczyk


26.06.2013
20:00
Studio Słodownia +3
Marie-Caroline Hominal BAT STARY BROWAR NOWY TANIEC NA MALCIE 2013

wykonanie 
Jérémie Canabate i Marie-Caroline Hominal 

oryginalny tekst 
Marvin Victor (Dialogue des Morts) i MCH

scenografia i kostium 
MCH

muzyka i reżyseria dźwięku 
Clive Jenkins

muzyka dodatkowa 
Jimmy Ohio - www.jimmyohio.com

światło 
Jonathan O’Hear

realizacja
techniczna Victor Roy

management 
Stéphane Noël i Yvan Barbafieri

produkcja 
MadMoiselle MCH Association-Genf

koprpodukcja 
Association pour la Danse Contemporaine - Genève i Théâtre Arsenic - Lausanne

spektakl powstał w ramach
rezydencji w ADC Genève, Tanzhaus NRW Düsseldorf, PACT Zollverein Essen i Tanzhaus Zürich

Słowo „BAT” to w języku angielskim nietoperz, ale tytuł spektaklu można odczytywać również jako skrót od: Bold Action Tool (narzędzie zuchwałych akcji), Bad As That (aż tak złe), blood-sucking BAT (krwiopijczy nietoperz), Beautiful Anonymous Tragedy (piękna anonimowa tragedia) czy Be Always There (zawsze tu bądź). Artystka bada w pracy różne formy anonimowości oraz procesy kamuflażu i transformacji. Balansując na wysokich obcasach, „pozbawiona” twarzy, staje się dobrze naoliwionym ciałem, szalonym, wirującym i nieokiełznanym. Na ring wchodzi bokser i rozpoczyna niemą rozmowę z niewidzialnymi ograniczeniami. W jednym narożniku metronomiczna precyzja sportowca przygotowującego się do walki; w drugim – ofiara ulegająca metamorfozom, poddawana uderzeniom, które tak naprawdę nigdy jej nie dosięgają. Bokser jest ucieleśnieniem intensywności, skuteczności, skupienia oraz siły, stanowi kontrapunkt dla fragmentaryczności i chaotyczności ofiary. Spektakl przypomina rozprzestrzeniający się jak błyskawica ruch, energię zmieniającą się w przemoc.

Maire-Carioline Hominal – jest artystką francusko-szwajcarską, tańca uczyła się w Schweizerische Ballettberufschule w Zurychu, a później w Rambert School w Londynie, gdzie dołączyła do National Youth Dance Company. W 2002 roku rozpoczęła pracę z video, po to by pokazywać kolorowy wszechświat w kontrze do tęsknoty i samotności. Jej prace choreograficzne to najczęściej solo lub duety. Stworzyła trylogię: „Fly Girl” (2008), „Yaksu Exit Number 9” (2010), „Voice Over „(2011), a także „BAT” (2012), który pokazywany będzie w ramach program Stary Browar Nowy Taniec na Malcie. W 2009 roku tworzy „Duchesse” z François Chaignaud i „OPUS 69” z Clivem Jenkins'em (performance dźwiękowy). Artystka rozwija także taneczną współpracę artystyczną w wideoklipach „1986 Holes” Cristiana Vogela'a i muzyczną z Peterem Rehber w „Track8” na płycie „Showroomdummies” / label Mego. Występowała dla Irene Tessembedo, Blanki LI, TanzTheater Basel, artystki Malta Festival 2011 i 2013 – Gisèle Vienne „Showroomdummies”, „Stéréotypie”, Gillesa Jobina „Steak House”, „Double Deux”, „Moebuis Strip” i La Ribot „Laughing Hole”, „Llamame Mariachi”, „Para Distinguidas”. Była też zaproszona do projektu „Human Writes” Williama Forsyth'ea i „B.O.B.” Dick’a Wong’a.

współorganizatorzy

Screenshot 29

przy wsparciu

 

 

blooms5