Bilety dostępne na stronie malta-festival.pl oraz w Punktach Informacyjnych Starego Browaru
60 min
Pomysł, choreografia, taniec:
Agata Maszkiewicz
Wideo i dramaturgia:
Vincent Tirmarche
Światło:
Henri Emmanuel Doublier
Kostiumy:
Sofie Durnez
Muzyka:
Wouh Nicolas Jaar, Gosh Jamie XX
Muzyka oryginalna:
Goneril & Cocoon / Christophe Demarthe
Remiks:
Vincent Tirmarche
Reżyseria dźwięku:
Goneril
Produkcja:
L’Avant-Scène Cognac
Koprodukcja:
Maison de la Culture Amiens, Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk
Rezydencja:
Buda Art Center Kortrijk
Przy dofinansowaniu:
DRAC Nouvelle-Aquitaine – Ministère de la Culture
Przy wsparciu:
Superamas
fot.: Daniel Botton
Czy pamiętasz swoją pierwszą kupioną rzecz? Czy jest coś, co chciałabyś przekazać innym po śmierci? Gdybyś był Faraonem, z czym chciałbyś zostać pochowany?
Still life (martwa natura) to spektakl, który skupia się na relacji człowieka z codziennymi przedmiotami i naturą. W godzinnym wywiadzie/performansie, Agata Maszkiewicz wraz z Vincentem Tirmarche przywołują do życia wypowiedzi Alexa, Jenny, Marco i Emmy na temat ich najbliższego otoczenia, natury rzeczy oraz śmierci. Na scenie, unikając fizycznej obecności przedmiotów, tancerka poprzez ruch stara się odnieść do pytań postawionych swoim rozmówcom. Angażując swoje ciało bada granice między trwaniem a przemijaniem, bezruchem a zamieraniem, stawaniem się a przepoczwarzaniem zwodząc przy tym zmysły publiczności, ich poczucie czasu i przestrzeni. W efekcie kolażowa kompozycja tańca, światła, kostiumów oraz projekcji wideo staje się Martwą Naturą per se.
Agata Maszkiewicz, jest choreografką i performerką. Mieszka we Francji. Od 2016 artystka rezydentka l’Avant Scene Cognac. W 2009 ukończyła studia taneczne w Institute of Dance Arts w Anton Bruckner Privatuniversitaet w Linz. Jest stypendystką programu Dance Web 2006. W 2007 kontynuowała edukację w Centrum Choreograficznym w Montpellier jako uczestniczka programu ex.er.ce. pod kierownictwem Xavier le Roy.
Współpracuje regularnie z kolektywem Superamas (“Viva l’armee”, “You Dream”, “Big 3” , “Casino”), Ivaną Muller (“60 minutes of opportunism”) oraz innymi artystami m.in. z Alix Eynaudi („Komposition”, „The Visitants”, „long long short long short”) i Anne Juren („Komposition”) jak i tworzy własne spektakle. Od wielu lat współpracuje z reżyserką teatralną Weroniką Szczawińską (choreografia do spektakli „Re-wolt”, “Geniusz w golfie”, “Orlando” , “Wojny, których nie przeżyłam”, “Hitchcock”) oraz dramaturżką Agnieszką Jakimiak.
Jej prace były pokazywane w Polsce (m.in. Festiwal Malta, Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu, Warszawskie Spotkanie Taneczne w Warszawie) oraz w Europie (TanzQuartier, festiwal Impulstanz w Wiedniu, Beurs Schouwburg w Brukseli, Vooruit w Gent, Menagerie de Verre, CCN w Paryżu, L1 festiwal w Budapeszcie, Tanzhaus w Dusseldorfie, Zeitraumexit w Mannheim, Exploredance festival w Bukareszcie, teatr Alfred ve Dvore w Pradze oraz wielu innych.
W swych pracach wykorzystuje choreografię jako podstawowy środek dramaturgiczny. Interesuje ją taniec w szerokim znaczeniu rozumiany jako mniej lub bardziej zorganizowany ruch, niekoniecznie ludzkich ciał. Punktem odniesienia jest dla niej otaczająca rzeczywistość społeczna, którą stara się przekształcać na scenie - czasem w sposób poetycki, innym razem humorystyczny.