Jubileusz
Stary Browar Nowy Taniec
Prezentacje:
08.03.2019 godz. 20:00
09.03.2019 godz. 20:00
10.03.2019 godz. 20:00
pomysł, realizacja:
Anna Nowicka
dramaturgia:
Mateusz Szymanówka
muzyka:
Adam Świtała
kostiumy:
Tanja Padan / Kiss the Future
zdjęcie:
Katarzyna Szugajew
reżyseria światła:
Aleksandr Prowaliński
portret:
Barbara Dietl
W ramach programu choreograficznego Nowego Teatru i Art Stations Foundation POSZERZANIE POLA
Kurator:
Joanna Leśnierowska
Artystka w programie rezydencyjnym Fabrik Potsdam.
Zagniatam krajobraz skóry. Zwijam, nakładam, upuszczam, przesuwam, odsłaniam, chowam, od-syłam. Szukam, gubię i znajduję, w absolutnym tu i teraz, przed „jest!”. Przekształcam, powoli, nie-ustannie formuję, niespodziewanie niszczę, supłam, rozrywam i skrzętnie odkręcam. Niekończący się proces stawania, zaklęty w widzialny obraz / obiekt. Składam poetycki, mięsisty album na wy-cinki z gazet, zasłyszane przypadkiem mityczne historie i skrzętnie ukryte sny.
„This is the real thing”, czyli „to jest to / to jest prawdziwa rzecz” to spektakl, w którego cen¬trum znajduje się ciało. Pojedyncza tancerka tworzy i dekonstruuje swoje środowisko, bawiąc się krajobrazem wizualnych znaczeń i możliwych odniesień. Jej własne ciało migocze i przemienia się, pozostając w procesie ciągłego stawania się. Ucieleśnione zostają różnorodne jakości, faktury, frag-menty emocji, skojarzeń, sytuacji, intencji, postaci, działań, lecz żadna z nich nie osadza się w for-mie wizualnego obiektu. Fizyczne ciało funkcjonuje raczej jako nieskończony hipertekst, odsyłający widza do coraz to nowych skojarzeń. Z dialogu realnego ciała z jego wizualnymi reprezentacjami wyłania się pytanie o to, czym faktycznie jest ciało, jak je postrzegamy oraz na ile możemy je świa-domie konstruować.
Anna Nowicka. Jej artystyczne poszukiwania skupiają się na relacji pomiędzy śniącym ciałem a ciałem tańczącym, a zwłaszcza na zagadnieniach ucieleśnienia, płynnej obecności i choreografii wyobrażonego. W ramach swojej praktyki zgłębia wielorakie perspektywy patrzenia oraz możliwości wykorzystania różnych punktów widzenia jako narzędzi do odkrywania i ujawniania wszelkich możliwych, z pozoru oku niedostępnych, obrazów. Choreografowanie postrzega jako nieustanne badanie związku i napięcia między praktyką, procesem twórczym a ich rezultatem. Studiuje na ostatnim roku studiów doktaranckich na PWSFTviT w Łodzi, jest praktykantką Saphire® practice w The School of Images, współtworzy www.dreamyourworld.org.