Art stations fundation - by Grażyna Kulczyk


10.12.2016
19:00
Studio Słodownia +3

Bilety w cenie 20zł (normalny) i 15zł (ulgowy) dostępne w punktach informacyjnych Starego Browaru oraz na ebilet.pl
Double bill - jeden bilet na obydwa spektakle w ramach wieczoru.

Ania Nowak / Katarzyna Sitarz SOLO PROJEKT PLUS 2016 WIECZÓR PREMIER

solo projekt plus 2016 www kafel 2

Od 2006 roku fundacja Art Stations / program Stary Browar Nowy Taniec prowadzi program rezydencyjny dla młodych polskich choreografów Solo Projekt. Jego misją jest wspieranie polskich twórców tańca w poszukiwaniach własnego, indywidualnego języka artystycznego. Mottem programu stały się słowa angielskiego choreografa Jonathana Burrowsa, według którego do stworzenia tańca potrzebna jest „przede wszystkim głowa”, zachęcające artystów do podejmowania artystycznego ryzyka i skupienia się na refleksji i (auto)refleksji oraz poszukiwaniach formalnych i cielesnych.

Od 2015 roku formuła Solo Projekt wzbogaciła się o możliwość stworzenia w ramach rezydencji w Starym Browarze także duetu i trio. Od początku trwania programu wsparcie otrzymało już 25 utalentowanych artystów. W tym roku dołączają do tego grona Kasia Sitarz i Ania Nowak – które pod okiem tegorocznego opiekuna artystycznego, brytyjskiego kuratora i dramaturga Busha Hartshorna podzielą się z nami efektem swojej kilkumiesięcznej pracy!

Katarzyna Sitarz
PER-SONA

Głos, który słyszysz, pochodzi z pewnością od osoby. Głos jednak nie jest osobą. Jest czymś zawieszonym w przestrzeni, wymykającym się materii.
Może on wcale nie być podobny do osoby, albo być do niej podobny, ale w niezauważalny sposób. Mógłby być odpowiednikiem najbardziej ukrytej i zarazem najbardziej autentycznej części osoby.
Czy bezcieleśnie słuchasz tego bezcielesnego głosu? Jeżeli tak, to bez różnicy, czy rzeczywiście go słyszysz, czy tylko go sobie przypominasz albo wyobrażasz. W istocie jednak fizycznie doświadczasz jego obecności.
W głosie porusza nie tylko wspomnienie czy fantazja, ale odczuwalne drgania, wibrujące i rezonujące ciało. Głos oznacza, że jest tam żywa osoba, gardło, krtań, klatka piersiowa, uczucia, które  wysyłają w przestrzeń ten głos.

solo projekt plus 2016 grafika profile Ania Nowak

Ania Nowak
Don’t Go For Second Best, Baby

Każda gwiazda popu wie, że spektakl nie jest przedsięwzięciem solowym.
“Don’t Go For Second Best, Baby” jest tańcem drugiego planu. Backup dancers — tancerki towarzyszące generują tutaj ruch wsparcia w samotności, wobec braku postaci centralnej, do której mogłyby się odnieść i której mogłyby towarzyszyć. Czym może być troska o czyjś taniec?
Taniec drugiego planu zbiera ślady wytańczonych choreografii, towarzyszy fantomowej obecności. To taniec, który tylko pozornie pozostaje na peryferiach. Taniec, który nadal wierzy w swoją uwodzicielską świeżość pomimo ciągłego wykonywania tych samych, dobrze znanych ruchów.
Całe światło na drugi plan!