Art stations fundation - by Grażyna Kulczyk


30.11.2019 - 01.12.2019
Muzeum Susch, CH

info

KTO SIĘ BOI (POLSKIEJ) CHOREOGRAFII? ON TOUR: Muzeum Susch, CH

sbnt15 www logo
Jubileusz
Stary Browar Nowy Taniec

ACZIUN SUSCH

Sobota 30.11.2019

12.00 

Welcome & introductory talk by Joanna Leśnierowska

13.00 (double bill)

Agata Maszkiewicz
POLSKA

Paweł Sakowicz
JUMPCORE

17.00 (double bill)

Karzyna Sitarz
PER-SONA

Renata Piotrowska-Auffret
THE PURE GOLD IS SEEPING OUT OF ME

 

niedziela, 1.12.2019

12.00 (triple bill)

Ola Maciejewska
LOIE FULLER: RESEARCH

Agata Siniarska
THE SOFT ACT OF KILLING

Janusz Orlik
MUTE

KTO SIĘ BOI (POLSKIEJ) CHOREOGRAFII?

weekend performatywny w Muzeum Susch, CH (w ramach festiwalu Culturescapes:Poland)

web 

Choreograficzny boom dotarł do Polski! Jak to więc możliwe, że  pomimo otaczającego choreografię  entuzjazmu, coraz większej publiczności i coraz większego uznania, nie można oprzeć się wrażeniu, że dynamicznie rozwijająca się polska choreografia jest nadal zaskakująco mało widoczna w głównym nurcie dyskursu kulturalnego (a za granicą niewidoczna prawie wcale). Ile ma to wspólnego z faktem, że z natury buntownicza, pozostaje w krytycznym stosunku do i konsekwentnie odmawia obecności w mainstreamie ? Że jest dyskursywna i polityczna? pełna odniesień do innych dziedzin świadomie i odważnie zamieszkuje przestrzenie pomiędzy? Że celebruje wolność i różnorodność? Że nieustannie ujawnia i kwestionuje ogólnie przyjęte i narzucone sposoby postrzegania i doświadczania ciała i świata by tworzyć całkowicie kontr- sposoby widzenia i bycia widzianym?  i by przeciwstawiać się opresyjnym wizerunkom, ideom i ideologiom? Czy faktyczna ekonomiczna cenzura i brak obecności w oficjalnych  kulturalnych kręgach jest  wynikiem tego, że jako forma sztuki bezwzględnie kwestionuje artystyczne i społeczne, status quo, jak i wszelkie agendy mikro- i makropolityki?

Przyłączając się do obchodów piętnastolecia programu Stary Browar Nowy Taniec , podczas dwóch intensywnych dni Museum Susch będzie gościć siedmioosobową reprezentację  polskich artystów, którzy podczas ostatniej dekady dokonali pokoleniowej zmiany na  rodzimej tanecznej scenie . Prezentacje w ramach programu Acziun Susch i we współpracy z festiwalem Culturescapes:Polen  oferują szwajcarskiej publiczności wgląd w obecny pejzaż współczesnej polskiej praktyki choreograficznej. Pozwola też na namysł nad  pytaniem Kto się boi (polskiej) choreografii?

Może Ty?

Szczegółowy program na stronie https://www.muzeumsusch.ch/en/1186/About-Who-is-afraid-of-Polish-choreography

whos afraid