Art stations fundation - by Grażyna Kulczyk


05.10.2015
18:00
Studio Słodownia +3

wejściówki: 5zł (jeden fajf)
dostępne przed wejściem

Marta Ziółek FAJFY O SZÓSTEJ ZAJĘCIA TANECZNE DLA AMATORÓW

Marta poprowadzi zajęcia
w poniedziałek 5 października

Wejściówki na Fajfy dostępne w dniu imprezy przed wejściem do Studio Słodownia +3.
Przypominamy o wygodnym, elastycznym i komfortowym stroju!

W październiku seniorzy wstęp wolny!

W latach 70-tych fajfami nazywano bardzo popularne popołudniowe potańcówki. Dziś modyfikujemy tę formę i w każdy poniedziałek, zapraszamy Was na nasze Fajfy - czyli poniedziałkowe tańce i zajęcia ruchowe pod okiem dyżurnych kaowców - rezydentów programu Stary Browar Nowy Taniec! Zajęcia nie wymagają profesjonalnego przygotowania, są bezwarunkowo otwarte dla wszystkich amatorów - miłośników współczesnego tańca! A zwłaszcza tych, którzy zawsze marzyli, żeby na własnej skórze doświadczyć tanecznej radości i ładować akumulatory niekończącą się dawką pozytywnej energii, ale dotąd bali się spróbować!

Dzięki zajęciom prowadzonym przez pracujących w przestrzeniach starobrowarowej Słodowni artystów, poznacie nie tylko tajniki tanecznej sztuki, ale także bohaterów Starego Browaru Nowego Tańca, którzy dzień po dniu sprawiają, że Studio Słodownia +3 wibruje taneczna energią. Kolejny sezon Fajfów otworzą zajęcia prowadzone przez Martę Ziółek, rezydentkę wystawy LET'S DANCE, na stałe mieszkającą w Warszawie.

Marta Ziółek jest choreografką i performerką. Zanim rozpoczęła studia na wydziale choreografii w School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie, studiowała na Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim.
Dotychczas brała udział w warsztatach, projektach oraz współpracowała z takimi choreografami i teoretykami, jak Bojana Cvejić, DD Dorvillier, Deborah Hay, Maria La Ribot,Trajal Harrell, Benoit Lachambre, Ann Liv Young, Xavier Le Roy, Meg Stuart.
Jej ostania choreografia Body Eye or how to say (2013-2014) we współpracy z Lisą Vereerthrugghen została wyprodukowana przez Teatr Hetveem w Amsterdamie. Praca ta była zainspirowana poszukiwaniami artystki skupionymi wokół sztuki amerykańskiej artystki Carolee Schneemann, zainicjowanymi w jej wcześniejszej choreografii Ciało Oko (realizacja w ramach programu RE//MIX w Komunie// Warszawa, 2013).
Ostatnie prace pokazywała między innymi w Holandii, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, w Stanach Zjednoczonych i Warszawie (cykl RE//MIX Komuny//Warszawa, Przegląd Nowego Tańca w Warszawie) oraz Lublinie (Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca).
W 2011 była stypendystką prestiżowego stypendium Dance Web na ImpulsTanzFestival w Wiedniu. W 2012 uczestniczyła w europejskiej platformie „Europe in Motion”, przeznaczonej dla młodych wschodzących choreografów.
W 2013 została stypendystką the Amsterdam Fund for the Arts.
W swojej pracy Marta Ziółek skupia się poszerzaniu pola praktyki choreografii. Jej interdyscyplinarne podejście bada granice pomiędzy sztukami wizualnymi, performansem i choreografią.
Jako choreografka artystka testuje performatywne granice i uwarunkowania wolności działania w choreografii. Interesuje ją eksponowanie, demaskowanie i gra z nakazem, poleceniem, nadzorującą siłą, będących nieodłączną częścią praktyki choreograficznej. Kluczową częścią myślenia Ziółek o tańcu jako formie sztuki jest sposób, w jaki ciała oddziałują na siebie i otoczenia, jak są dyscyplinowanie i wystawiane podczas wykonywania akcji, w ruchu. Interesuje ją kreowanie sytuacji, kinetycznych wydarzeń, tańczenie w poszerzonym polu obrazu i rzeźby. Ziółek traktuje performans jako konkretny sposób rekonfiguracji historii i cielesności, pracy z ucieleśnieniem, jego reprodukcją, ale również z odcieleśnieniem (alienacją). Według artystki choreografia jest eksperymentalną praktyką, która poprzez uruchamianie form myślenia w ruchu wciąż musi redefiniować własne granice.
Jej nowy autorski projekt Black on Black inspirowany serią czarnych obrazów Rodczenki ma na celu rozwinięcie i eksploracje idei Czarnej choreografii. Projekt ten jest produkowany przez Teatr Hetveem w Amsterdamie, przy wsparciu Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Zostanie zaprezentowany w obu miejscach w 2015 roku.
Obecnie artystka współpracuje z Aleksandrą Hirszfeld nad interdyscyplinarnym projektem Monadologia, realizowanym w Warszawie.