Art stations fundation - by Grażyna Kulczyk


03.03.2019
23:59
deadline zgłoszeń
Coaching z Guy Coolsem ALTERNATYWNA AKADEMIA TAŃCA 2019

aat 2019 sm

18-22.03.2019

Guy Cools
Komu potrzebny dramaturg?

Deadline nadsyłania zgłoszeń - niedziela 3 marca 2019 roku o godz. 23:59

zgłoszenia wraz z profesjonalnym CV i listem motywacyjnym w języku angielskim należy przesyłać na adres 
m.harasimowicz@artstations
foundation5050.com

w tytule zgłoszenia: AAT Cools
koszt uczestnictwa: 300zł

GuyCools koenbroosEastman

Zajęcia poświęcone dramaturgii tańca i procesowi twórczemu dla choreografów, ich artystycznych współpracowników, aktywnych dramaturgów oraz wszystkich zainteresowanych rozpoczęciem praktyki dramaturgicznej

Punktem wyjścia dla warsztatu jest przekonanie, że jako choreograf niekoniecznie potrzebujesz dramaturga, dobrze jednak jeśli  rozwiniesz dramaturgiczną refleksję nad swoją praktyką artystyczną.

Warsztat zaoferuje uczestnikom praktyczne narzędzia i ćwiczenia do namysłu nad własnym  procesem twórczym i do jego ewentualnej transformacji.

Posługując się graficznymi symbolami krzyża, okręgu i labiryntu, omówimy istotne bieguny procesu twórczego: percepcję, formację, intuicję, doświadczenie.

W warsztatach skupimy się na percepcji (na co zwracać uwagę), artykulacji (jak wyrazić siebie najlepiej, aby uzyskać to, czego się szuka) i  na praktykach interdyscyplinarnych: przyjrzymy się, jak pracują artyści innych dziedzin  i jak możemy dokonać twórczego "przetłumaczenia" ich sposobów pracy na  własne praktyki.

Poprzez praktyczne i fizyczne ćwiczenia będziemy badać, w jaki sposób dramaturgia  i dramaturg może włączyć się do procesu  jako świadek, partner dialogu i "edytor" materiału. Skupimy się między innymi na znaczeniu rytmu i przejść (transitions) w procesie edycji.

Ostatecznym celem warsztatów jest uzyskanie odświeżonego spojrzenia  na  własny proces twórczy i pozyskanie nowych metodologii pracy, także poprzez odkrywanie różnorodności praktyk innych uczestników.

Guy Cools - dramaturg tańca, profesor w Instytucie Naukowym Arts in Society of Fontys School of Fine and Performing Arts w Tilburgu oraz badacz (program po-doktorancki) na Uniwersytecie w Gandawie, gdzie wcześniej obronił doktorat koncentrujący się na relacji między tańcem a pisaniem. Pracował jako krytyk tańca i kurator we Flandrii. Obecnie poświęca się dramaturgii, współpracował m.in. z  Koenem Augustijnen (BE), Sidim Larbi Cherkaoui (BE), Danièlem Desnoyers (CA), Lią Haraki (CY), Christopherem Housem (CA ), Akramem Khanem (Wielka Brytania), Arno Schuitemakerem (NL) i Stephanie Thiersch (DE). Regularnie wykłada i publikuje, a także opracował cykl warsztatów, których celem jest wspieranie artystów i choreografów w ich procesie twórczym. Wraz z kanadyjską choreografką Lin Snelling, opracował improwizowaną praktykę "Przepisywanie dystansu" (patrz także: www.rewritingdistance.com), która koncentruje się na integracji ruchu, głosu i pisania.