Art stations fundation - by Grażyna Kulczyk


18.06.2017
23:59
deadline zgłoszeń
Alternatywna Akademia Tańca 2017 Coaching z Frédérickiem Giesem TECHNOSOMATICS

Deadline nadsyłania zgłoszeń mija w niedzielę 18 czerwca 2017 roku do godz. 23:59

zgłoszenia wraz z profesjonalnym CV należy przesyłać na adres 
m.harasimowicz@artstations
foundation5050.com

w tytule zgłoszenia: AAT Gies
koszt uczestnictwa: 300zł
deadline zgłoszeń: 18 czerwca 2017, godzina 23:59

Coaching odbywać się będzie od 26 do 30 czerwca 2017 roku w Studio Słodownia +3, w Starym Browarze w Poznaniu.

Warsztat będzie wprowadzeniem do „Technosomatyki”, autorskiej praktyki tanecznej Frederika Giesa. W ramach tego intensywnego tygodnia uczestnicy wezmą również udział w procesie badawczym dotyczącym niektórych aspektów tej praktyki, będącej jednocześnie projektem, nad którym stale pracuję.
Technosomatyka to praktyka oparta na zbiorowej i indywidualnej eksploracji gruczołów dokrewnych i czakr poprzez taniec klubowy do muzyki techno, a także na procesie odwrotnym – eksploracji tańca klubowego podczas uosabiania gruczołów i czakr. Technosomatyka traktuje główne nurty anatomii jak fikcję, kładąc nacisk na poddawane doświadczeniu ciało. Proponuje również inny rodzaj doświadczenia zbiorowego i społecznego odbiegający od zajęć somatyczno-tanecznych czy tańca na parkiecie, oferując bezpieczną i autentyczną przestrzeń, w której można wymykać się nakazom społecznym, doświadczać wspólnie samotności oraz oddawać się odmiennym stanom świadomości. Technosomatyka otwiera ponadto alternatywne ścieżki pisania tańca wykraczające poza kwestie autorskie i choreograficzne.

Frederic Gies

Frédéric Gies jest tancerzem i choreografem dzielącym swój czas między Sztokholmem a Berlinem. W latach dziewięćdziesiątych pracował z wieloma francuskimi choreografami, po czym rozpoczął karierę indywidualną, w której skupia się na ekspresji taneczno-choreograficzno-politycznej, a w szczególności na tym, jak taniec i choreografia mogą odnosić się do polityki, nie używając mechanizmów reprezentacji. Punktem wyjścia jego utworów są ścisłe procesy badania ruchu, z których wyłaniają się praktyki będące często hybrydami pomiędzy somatyką a tańcem klubowym i pozostałościami – albo duchami – innych form tańca. Swoje utwory tworzy sam lub we współpracy z innymi choreografami (Jeftą van Dintherem, DD Dorvillier, Manuelem Pelmusem, Isabelle Schad, Alice Chauchat, Frédérikiem de Carlem i Odile Seitz) i artystami reprezentującymi inne dziedziny sztuki (Fiedelem, Antonem Stoianovem, Danielem Jenatschem, Ruth Waldeyer i Andreą Keiz). Jest jednym z inicjatorów kolektywu praticable. Tańczył również w utworach innych choreografów (Jefty van Dinthera, Antonji Livingstone, Petry Sabisch i Isabelle Schad). Od 2012 r. wykłada choreografię i kieruje programem magisterskich studiów choreograficznych w Szkole Tańca i Sztuki Cyrkowej DOCH – UNIARTS, w której obecnie prowadzi projekt badawczy „Technosomatics: un-writing dance, the body and the choir”. Jego najnowsze prace, wywodzące się z tych badań, są ściśle związane z muzyką techno i jego doświadczeniami wyniesionymi z klubów. Powstają one we współpracy Fiedelem, didżejem rezydentem w Berghain, i artystą wizualnym Antonem Stoianovem.