Art stations fundation - by Grażyna Kulczyk


Dziś
18:00
Studio Słodownia +3

wstęp wolny

red. Marta Keil CHOREOGRAFIA - POLITYCZNOŚĆ? spotkanie wokół książki

sbnt15 www logo2

Jubileusz
Stary Browar Nowy Taniec

Rozmowa odbędzie się w  języku angielskim.

W trakcie spotkania oferujemy możliwość zakupu książki w cenie 39 zł.

IMG 9301

„Polityczność to także decyzja o tym, jak ustanawiasz relację z widownią, jak podjąć temat albo jak go porzucić, na co zwrócić uwagę, co puścić mimo uszu. To układ krzeseł na widowni — albo ich brak. To wybór tematu i kontekstu. Sytuacja społeczna i ekonomiczna, w jakiej pracujesz. Wybór, czyją sprawę dopuszczasz do głosu. To kontekst, w jakim spektakl jest produkowany i pokazywany. To także decyzja o szerokim udostępnieniu partytury lub scenariusza albo ścisłego zastrzeżenia ich prawami autorskimi. Albo decyzja, by porzucić projekt.”

Wydana przez nas w grudniu 2018 roku antologia „Choreografia: polityczność” składa się z kilkunastu tekstów wybitnych europejskich i amerykańskich artystek i artystów oraz badaczek i badaczy przyglądających się współczesnym praktykom choreograficznym jako praktykom politycznym. Książka pokazuje choreografię jako narzędzie formułowania i wyrażania myśli, przestrzeń działań krytycznych i praktyk oporu. Znalazły się tu zarówno artystyczne manifesty, jak i naukowe analizy oraz zapisy procesu pracy. Zebrane materiały, w większości dotąd nie tłumaczone na język polski, stanowią próbę nakreślenia możliwej mapy ułatwiającej poruszanie się w przestrzeni współczesnej choreografii.

Wspólnie z kuratorką i redaktorką książki Martą Keil, wybitnym dramaturgiem Guy Coolsem, oraz kuratorką Stary Browar Nowy Taniec Joanną Leśnierowską porozmawiamy o tym, czym w choreografii jest i może być polityczność oraz jak wielki kryje się za nią potencjał.

keil male

Marta Keil — kuratorka, badaczka i dramaturżka. Współprowadzi Instytut Sztuk Performatywnych w Warszawie. W latach 2013-2017 wspólnie z Grzegorzem Reske prowadziła międzynarodowy festiwal Konfrontacje Teatralne w Lublinie. Autorka i kuratorka projektu East European Performing Arts Platform (EEPAP). Kierowniczka działu Kuratorsko-Dramaturgicznego w Teatrze Polskim w Bydgoszczy (2014-2015). Współpracowała jako kuratorka i dramaturżka m.in. z Agnieszką Jakimiak, Rabih Mroué, Agatą Siniarską, Aną Vujanović i She She Pop. Współpracowała m.in. z Teatrem Powszechnym w Warszawie, Instytutem Adama Mickiewicza, Instytutem Teatralnym im. Z. Raszewskiego w Warszawie. Wykładowczyni Uniwersytetu Humanistyczno-Społecznego SWPS w Warszawie. Redaktorka książek Choreografia: polityczność (2018), Odzyskiwanie tego, co oczywiste. O instytucji festiwalu (2017) oraz Dance, Process, Artistic Research. Contemporary Dance in the Political, Economic and Social Context of “Former East” of Europe (2015).

IMiT logoInstytut Teatralnyeepap logos 0