bilety na stronie malta-festival.pl oraz w Punktach Informacyjnych Starego Browaru
koncept, choreografia
Anna Nowicka
wykonanie, współpraca artystyczna
Burkhard Körner, Aleksandra Osowicz,
Weronika Pelczyńska
dramaturgia Eleonora Zdebiak
muzyka Wojtek Urbański
kostiumy Tanja Padan / Kiss the future
strona wizualna Aleksandra Osowicz
w dialogu z Bonnie Buckner
produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk
przy wsparciu VARP – PA – Fundusz Wyszehradzki /
L1 association (HU), Hayka / hayka.eu, Centrum w Ruchu,
Fundacja Burdąg
premiera 30 stycznia 2016 / Studio Słodownia +3
zdjęcia © Jakub Wittchen, Aleksandra Osowicz
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach projektu "Co z tym tańcem? 2015".
Czwórka performerów zabiera widzów w podróż w sferę podświadomości, zgłębiając świat zmysłów i wyobraźni, komponując wspólną drogę poprzez jawę i sen, łącząc pracę wyobrażonego ze świadomymi zabiegami choreograficznymi. Projekt proponuje wykorzystanie pracy ze snami i wyobraźnią w praktyce performatywnej. Świadoma praca nad „otwieraniem” materiałów sennych umożliwia stworzenie wielowarstwowego spektaklu, w którym rzeczywistość przeplata się z fikcją.
Projekt „Stany Wyśnione” jest propozycją wielopoziomowego wykorzystania pracy ze snami i wyobraźnią w praktyce performatywnej. Czwórka performerów zabiera widzów w podróż w sferę podświadomości, zagłębiając się w świat zmysłów i wyobraźni, komponując wspólną drogę poprzez jawę i sen, łącząc pracę z wyobrażonym ze świadomymi zabiegami choreograficznymi. Proces śnienia pozwala odkrywać nieprzewidywalne, zaskakujące obrazy, stające się podstawą praktyki ruchowej i stanowiące trzon spektaklu. Świadoma praca nad „otwieraniem” materiałów sennych umożliwia stworzenie wielowarstwowego spektaklu, w którym rzeczywistość przeplata się z fikcją, a performerzy zwinnie nawigują pomiędzy realnym a wymarzonym, widzialnym a niewidzialnym, przypatrując się swoim dziełom i bawiąc się ze wzrokiem widowni.
Anna Nowicka jest absolwentką eksperymentalnej szkoły tańca SEAD w Salzburgu, Ernst-Busch / HZT w Berlinie oraz wydziału psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Jej artystyczne poszukiwania skupiają się na relacji pomiędzy śniącym ciałem a ciałem tańczącym, a zwłaszcza na zagadnieniach choreografii wyobrażonego. W ramach swojej praktyki zgłębia wielorakie perspektywy patrzenia oraz możliwości wykorzystania różnych punktów widzenia jako narzędzi do odkrywania i ujawniania wszelkich możliwych, z pozoru oku niedostępnych, obrazów. Choreografowanie postrzega jako nieustanne badanie związku i napięcia między procesem twórczym a jego rezultatem (rozumianym także jako poszukiwań produkt uboczny). Droga twórcza Ani rozpoczęła się od spotkania z Anną Godowską oraz wieloletniej współpracy ze słoweńską choreografką Malą Kline. Jej indywidualna praktyka choreograficzna od 2010 roku (udziału w Solo Projekcie) związana jest z Art Stations Foundation w Poznaniu. Anna jest laureatką wielu nagród i stypendiów, m.in. DAAD Preis, Studienstiftung des deutschen Volkes, Tanzstipendium miasta Berlina; jej spektakl „fire is raging in your hair” wygrał festiwal 100 GRAD w HAU w Berlinie (2012), a solo: „truth is just a plain picture. said bob.” znalazło się w programie Polskiej Platformy Tańca 2012. Obecnie Anna studiuje na drugim roku studiów doktoranckich na wydziale aktorskim PWSTTiF w Łodzi, oraz w The School of Images pod kierunkiem dr Catherine Shainberg i rozwija pracę ze snami u Bonnie Buckner, dzieląc swoje życie między Berlin a Polskę. Najnowszy spektakl jest trzecią – po Solo Projekt (2010) i choreografii “I never fall apart..” (2014) produkcją Ani w ramach programu stary Browar Nowy Taniec. Jako tancerkę mogliśmy ją także podziwiać w spektaklu “Back to Bone” Rosalind Crisp (2014, w ramach jubileuszowego sezonu Art Stations Foundation).