dyrekcja artystyczna i choreografia:
Peter Pleyer
taniec:
Aleksanda Borys, Anna Nowicka, Paweł Sakowicz, Marysia Stokłosa, Oliver Connew, Ivan Ekemark, Caroline Alexander
dyrekcja artystyczna:
Michiel Keuper
kuratorki:
Joanna Leśnierowska (ASF), Agnieszka Sosnowska (CSW)
koordynacja:
Joanna Manecka
koprodukcja:
Art Stations Foundation/Stary Browar Nowy Taniec, Poznań i Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa
Projekt moving the mirror tematyzuje relacje polsko-niemieckiej sceny artystycznej po transformacji ustrojowej. Skupia się na obecnych i historycznych procesach wymiany między oboma krajami w polu eksperymentalnej choreografii.
Skąd bierze się energia, która napędza polskich i niemieckich choreografów/ki, którzy/re stale inicjują utopijne i zaangażowane politycznie projekty, redefiniując zastałe struktury? Z niemieckiej perspektywy dynamika warszawskiej sceny performatywnej przypomina optymizm z czasu upadku muru berlińskiego i zjednoczenia Niemiec, który tam jednak wydaje się powoli zanikać.
moving the mirror przygląda się zmianom zachodzącym w obszarze tańca współczesnego, w szczególności w odniesieniu do postępujących od lat 90. XX w. procesów demokratyzacyjnych i wciąż intensyfikującej się relacji między Polską a Niemcami.
Od połowy lat 90. Peter Pleyer aktywnie uczestniczy w rozwoju tańca współczesnego w Polsce jako tancerz i pedagog. Przez te wszystkie lata był świadkiem zmian, jakie zaszły na polskiej scenie tanecznej: od autorytarnych struktur choreografii i tradycyjnych technik tanecznych po bardziej egalitarne i demokratyczne metody pracy, w których sposób tworzenia materiału i kompozycji, a także pytania o społeczno-kulturową tożsamość płciową i krytyka instytucji nadają nowego wymiaru sztuce choreografii. Pleyer łączy w swojej praktyce artystycznej zainteresowanie historią tańca i zmianami politycznymi oraz ekonomicznymi w Polsce i Niemczech. Stara się pokazać ich wzajemny wpływ i udowodnić, że choreografia może być traktowana jako odbicie przemian demokratycznych w Warszawie i Berlinie po 1989 roku.